18 Απριλίου 2016

Πως φτιάχνεις το τριαντάφυλλο....?



Μιά μέρα, είπε, οι τσουκνίδες ρώτησαν την τριανταφυλλιά:
 «Κυρα-τριανταφυλλιά, δε μας μαθαίνεις κι εμάς το μυστικό; Πως φτιάχνεις το τριαντάφυλλο;»
Κι η τριανταφυλλιά αποκρίθηκε:
«Πολύ απλό ’ναι το μυστικό μου, αδερφές μου τσουκνίδες· αλάκερο το χειμώνα δουλεύω με υπομονή, μ’ εμπιστοσύνη, με αγάπη το χώμα, κι ένα μονάχα έχω στο νού μου, το τριαντάφυλλο. Με δέρνουν οι βροχές, με συρομαδούν οι ανέμοι, με πλακώνουν τα χιόνια, μα εγώ μονάχα ένα έχω στο νού μου, το τριαντάφυλλο.
Αυτό ’ναι το μυστικό μου, αδερφές μου τσουκνίδες.»



Νίκος Καζαντζάκης, ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΚΟ

.............................................................................................................

 


Ο Κρητικός στοχαστής Νίκος Καζαντζάκης αναρωτιέται :
<< Υπάρχει τίποτα αληθινότερο  από την αλήθεια? .>>
Και απαντάει στη συνέχεια  : 
<< Ναι το παραμύθι...Αυτό δίνει νόημα αθάνατο στην εφήμερη αλήθεια >>.

Κανένας παραμυθάς ,μυθοπλάστης ή και δάσκαλος δεν έβγαλαν τυχαία από το νου τους ξαφνικά...ένα παραμύθι, μια παραβολή,μια διδαχή ένα μύθο..
Πάντα ήταν αποτέλεσμα μακρών διεργασιών στο μυαλό τους...αποστάγματα ζωής, που με απλά λόγια δίνονται στον κόσμο για να διδάξουν ,να μας μάθουν να ζούμε σωστά..
Ο Καζαντζάκης εδώ στο μύθο ,στην Αναφορά στον Γκρέκο, χρησιμοποιεί το τριαντάφυλλο, που με τόση υπομονή και επιμονή κυνηγάει το στόχο του...
Αυτό είναι και το νόημα...να μην εγκαταλείπουμε το στόχο,έχοντας στα μάτια μας μπροστά συνεχώς το αποτέλεσμα..

Σκέψεις- Σοφία Θεοδοσιάδη.
........................................................................................................... 

                      Το τριαντάφυλλο - Φλέρη Νταντωνάκη.
.............................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου