9 Μαΐου 2016

Η πασχαλιά - Νίκος Μυλόπουλος.


Είδα στον ύπνο μου μια πασχαλιά.
Μπλεχτήκανε τα άνθη της
Απρόσμενα στις σάρκες μου
Τρυφερά με χάιδευε τ' άρωμά της
Σιγά-σιγά άρχισα να φιλώ
Τα νοτισμένα χείλη της.
Την ήθελα τόσο πολύ.
Ώσπου ξύπνησα απ' τα απόνερα
Που κατέβαζε ο δρόμος.
Καθώς ανάπνευσα μου φάνηκε
Πως μύρισα ξανά το άρωμά της.
Άρχισα πάλι να την ψάχνω.

 
Τότε, πρόσεξα ένα πουλί με μάσκα
Να κρατάει στο ράμφος του
Ένα κλωνάρι πασχαλιάς.
Τρέμοντας πλησίασα
Και του 'βγαλα τη μάσκα.

 
Είδα πως ήσουν το πουλί
Και πως στο στόμα σου
Κράταγες τη ζωή μου.
Ταράχτηκα. Κοιμήθηκα.
Είδα στον ύπνο μου μια πασχαλιά...

 
Από τη συλλογή Παράκτιος πια ο έρωτας (2002)

Πηγή   http://greek-translation-wings.blogspot.gr
.............................................................................................................


                                        Σερενάτα - ( Νάνα Μούσχουρη )
..............................................................................................................





Ο Νίκος Μυλόπουλος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1951. Σπούδασε ιατρική και ειδικεύτηκε στην οφθαλμολογία. Είναι διδάκτορας ιατρικής του ΑΠΘ. Στην ποίηση εμφανίστηκε εκδίδοντας την πρώτη του συλλογή το 2002. με τίτλο "Παράκτιος πια ο έρωτας" (εκδ. Πλέθρον). Ακολούθησαν οι συλλογές: "Δυο παράθυρα με κιμωλία" (εκδ. Μεταίχμιο, 2005), "Οι εραστές πάντα σιωπούν" (εκδ. Μεταίχμιο, 2007), "Ξημερώνει στο γέλιο σου" (Εκδόσεις των Φίλων, 2011), "Όνειρα σε συνέχειες" (εκδ. Σαιξπηρικόν, 2012).
............................................................................................................ 






 Tο άρωμα της πασχαλιάς θεωρείται  "μαγικό" στην Κέλτικη παράδοση. Tο άρωμα θεωρείται ότι μεταφέρει τους ανθρώπους στο κόσμο των παραμυθιών και στον υπερφυσικό κόσμο.
Σε πολλές κουλτούρες η πασχαλιά συμβολίζει την αγάπη . 

Στην Ελλάδα, τον Λίβανο και την Κύπρο ή πασχαλιά έχει συνδεθεί στενά με το Πάσχα γιατί είναι η εποχή που ανθίζει.


<<Θεέ μου πρωτομάστορα, μέσα στις πασχαλιές και εσύ. Θεέ μου πρωτομάστορα , μύρισες την ανάσταση.>>

Οδυσσέας Ελύτης
.............................................................................................................. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου