17 Νοεμβρίου 2016

Ναι ..ήμουν κι εγώ εκεί..απέξω.- της Σοφίας Θεοδοσιάδη.

Ναι..ήμουν κι εγώ εκεί..όχι μέσα στο Πολυτεχνείο..απέξω..μέσα όμως στο χρόνο.. που έγιναν τα γεγονότα..και γνώστης σ' αυτό το κομμάτι Ιστορίας της σύγχρονης Ελλάδας που ονειροπολούσε να φέρει άλλον αέρα στα καθεστώτα της εποχής..Δεν βίωσα εμφυλίους πολέμους..είμαι νεώτερη από την ημερομηνία του εμφυλίου..και νόμισα πως αυτός ήταν ένας εμφύλιος πόλεμος...και κατά έναν τρόπο ήταν..όχι όμως εναντίον συμπολιτών μου απλών ..αλλά εναντίον συμπολιτών μου με διαστρεβλωμένη ιδέα για τη Δημοκρατία..εναντίον συμπολιτών μου που την Προδοσία βάφτισαν σωτηρία..Ένας πόλεμος για την ιδέα αυτή..που ούτε καν θαρρώ ξεκίνησε γνωρίζοντας τη διάσταση που θα έπαιρνε αργότερα..Και γράφτηκε μια αιματηρή σελίδα τη μέρα εκείνη της 17 Νοέμβρη ..μια σελίδα που θα μου μάθαινε με μιας απ' την καλή και την ανάποδη τη ζωή..μια στιγμή που θα έγραφε μέσα μου όπως και στους περισσότερους από μας...


Κι ύστερα το αίμα πάγωσε..και έμενε να ταυτιστούν οι αξίες αυτές και τα ιδανικά της Ελευθερίας στην καθημερινότητα του πολίτη..Να γίνουν πράξη..να προχωρήσουν τη ζωή σε μονοπάτια δημιουργικά..σε μονοπάτια ελεύθερης έκφρασης σε μονοπάτια αληθινής Δημοκρατίας..Οι προσδοκίες που ήταν ζητούμενο και γραμμένες στις πόρτες του Πολυτεχνείου..ζητούν δικαίωση ακόμα και στις μέρες μας..Χαμένος δεν πάει κανένας αγώνας..μα χαμένοι είναι οι άνθρωποι που τις προδίδουν..Στιχάκια και τραγούδια γράφτηκαν πολλά..άλλα για κατανάλωση κι άλλα μιλώντας για αλήθεια..

Σήμερα η μνήμη μου είναι ακόμα ζωντανή και περιφέρεται γύρω από τις πόρτες τις κλειστές..εκείνες της ουσιαστικής ελευθερίας του ατόμου..εκείνες της ίσης μεταχείρησης των πολιτών..εκείνες τις πόρτες για ΠΑΙΔΕΙΑ..κατ' αρχήν ..γιατί ενημερωμένος πολίτης ενεργός πολίτης..για ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ  γιατί στα πλαίσια αυτά δημιουργείς..και ΨΩΜΙ..για αξιοπρέπεια και αυτοεκτίμηση για τον καθένα από μας...Ημέρα μνήμης..ημέρα προσδοκίας...
Κείμενο - Σοφία Θεοδοσιάδη
............................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου