5 Σεπτεμβρίου 2017

''γράψτε'' ψυχές μου το δικό σας ''παραμύθι'' - της Σοφίας Θεοδοσιάδη..

art : Monica Carretero
Χειμώνες ατελείωτους κυριολεκτικά και μεταφορικά..την ''Ανοιξη'' προσπάθησα μες στις ψυχές τις παιδικές για να προλάβω να ανθίσω. Τα παραμύθια στάθηκαν οι καλύτεροι οι δάσκαλοι και φίλοι μου.. κι όχι μοναχά γιατί τ' ακούς γλυκύτερα.. που λέει ο μεγάλος μας Σεφέρης και είναι αληθινό..μα είν' φερμένα από δισάκια μας του χρόνου..με περισσή σοφία απ' τα παλιά..Άλλοι  χαμογελάσανε και μου 'πανε πως τα παραμυθιάζεις τα παιδιά..κι ο κόσμος τώρα γύρω σου γέμισε τόξα..βέλη..όπλα και πολυβόλα και σπαθιά..Πως θα γενεί  την αύριο..με τριαντάφυλλα τον εχθρό τους να νικήσουν..?

Μα ήμουν ξεροκέφαλη πολύ και αγύριστο κεφάλι..θαρρείς και δεν τους άκουγα..τα λόγια τους δεν καταλάβαινα...μια ιδέα μοναχά από νωρίς πλανιόταν στο μυαλό μου..να μπουν μέσα στους δρόμους τους παλιούς να περπατήσουνε..που χάθηκε η κοκκινοσκουφίτσα μες στο δάσος της..κι ο λύκος γούρλωνε τα μάτια του και την παραφιλούσε..Πάντα το καταλάβαινα πως κλέβαν την καρδιά τους..τα παραμύθια που άγγιζαν και την ψυχή χαϊδεύαν.Κι έτσι πορεύτηκα μαζί τους και εγώ..μαθαίνοντας και δίνοντας την ομορφιά..μα και την κακία αυτού του κόσμου.. σάμπως μαζί τους και δεν έγραφα το παραμύθι μου κι εγώ ?  Ένα παραμύθι η ζωή του καθενός..σαν παραμύθι και η αρχή..το διάβα της ακόμα και το τέλος της για όλα τα παιδιά..μικρά..μεγάλα και μεσήλικα..γεμάτη από χιλιάδες με σελίδες και εικόνες γεμισμένα.. προσωπικά και ομαδικά..Ζήστε ψυχές μου το δικό σας παραμύθι..κι ας έχει λύκους ..δράκους και λιοντάρια..μα έχει και ξέφωτα πολλά  ανάμεσα στις φυλλωσιές..γεμάτα πεταλούδες και πουλιά..

Μάθετε ανάγνωση καλή..να συλλαβίζετε αργά..πίσω απ' τις όμορφες τις ζωγραφιές γραφή να δίνετε δημιουργική..μη φοβηθείτε να τις κυνηγήσετε τις χρωματιστές σας πεταλούδες..και ας γεμίσουν γρατσουνιές γόνατα και παλάμες..να γίνει ολόκληρο.. σωστό με τη ματιά σας τη ζεστή και με τη γνώση..το ''παραμύθι'' αυτό που λέγεται ζωή..πετάξτε..ανοίξτε τα φτερά σαν τα πουλιά.. χτίστε καινούριες στα κλαδιά φωλιές..κι ας τις στοχεύουνε  οι ''σκοπευτές'' ατίθασων..ελεύθερων πουλιών...

κείμενο - Σοφία Θεοδοσιάδη - εκπαιδευτικός
..............................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου