5 Οκτωβρίου 2017

''στους δασκάλους μου με αγάπη''- Σοφία Θεοδοσιάδη.

Κι αν τα κατάφεραν..κι αν  στην καρδιά μου εφυτέψαν θαυμασμό κι αγάπη..πλην των γονιών μου.. που ήτανε οι δάσκαλοι οι πρώτοι της ζωής μου..είναι εκείνα τα αστέρια μου τα λαμπερά..που ακόμα με φωτίζουν..οι ''παθιασμένοι''..ερωτευμένοι με τη γνώση και με το παιδί..οι σπουδαίοι για με..οι λατρεμένοι δάσκαλοί μου..

Θα αναφερθώ προσωπικά..και θα τους ξεχωρίσω...
Σήμερα που όλη η οικουμένη τους δασκάλους τους τιμά..έτσι σαν μιας ευγνωμοσύνης στάλαγμα..για την ανεκτίμητη σε μένα από καρδιάς την προσφορά τους..Ναι..ναι..γίνομαι ξανά παιδί..παιδί λες κι είμαι ένα πρωτάκι..σαν έρχεται η μυρουδιά..που ακόμα μέσα μου καλά κρατεί..της δεσποινίδος Ευτυχίας Παναγιώτου..από το ροζ το ζακετάκι της..που μοσχοβόλαγε σαπούνι..καθώς έσκυβε και μου κράταγε το φάμπερ το μολύβι μου..μαζί με το χεράκι μου..να σχηματίσουμε τα πρώτα μου τα γράμματα..αυτά της αλφαβήτας..

Κι ύστερα οι χρόνοι επεράσανε..και το κοριτσάκι εμεγάλωσε..επήγα στο Γυμνάσιο..για να την συναντήσω..μια καθηγήτρια όλη ορμή..η κ. Πολυζωίδου μου..κόρη όμορφη και λυγερή..φιλόλογος ταλέντα φορτωμένη..Μια δημιουργική γραφή μου δίδαξε..την έκφραση..με ομορφιά και πάθος..στην αγάπη με εμύησε..στων διαμαντένιων ..λογοτεχνικών..των κλασσικών των συγγραφέων..

Περάσανε τα χρόνια και οι καιροί..και εδιάλεξα..όχι τυχαία μα εδιάλεξα..δασκάλα για να γίνω..Κι εκεί εις το Αρσάκειο του Ψυχικού..στην ωραία τη σχολή μου..τι τύχη με περίμενε..εγνώρισα την κ. Μιχαήλ..μας δίδασκε Ιστορία..μια Ιστορία αλλιώτικη..την Ιστορία από όλες τις πλευρές..και Ιστορία Τέχνης..εστέκονταν εις την αισθητική ζωής..θεώρησης ζωής.. μα και πραγμάτων...

Κι αργότερα..εις το Μαράσλειο..με τους μεταπτυχιακούς..σταθμός και στάση και φιλοσοφία ζωής για μένανε..ο δάσκαλος Λιαντίνης.. συνάντηση ορόσημο..εκεί..ζωηρός στο πνεύμα στη διδασκαλία και στο νου..μου άνοιξε ορίζοντες..μου έμαθε να ψάχνω την αλήθεια.. να την κοιτώ κατάματα..να μην την εφοβάμαι..Πόσο στ' αλήθεια τους ευγνωμονώ..ανθρώποι που σταλάξανε το << ευ το ζειν >> μες στην ψυχή μου...

Σήμερα ..χρόνια ύστερα μες στα σχολειά..τώρα που άφησα τις αίθουσες ένα ερώτημα μέσα στο νου πλανιέται..άραγε τα κατάφερα..εμπόρεσα από τη φλόγα τους αυτή..έστω και μια φλογίτσα τόσο δα μικρή..στους μαθητές μου να ανάψω ? 
Νιώθω γλυκά..και τρυφερά..όταν παλιοί μου μαθητές με συναντούν..και μ' αγκαλιάζουνε και με φιλούν..και με αποκαλούν ακόμα..γεια σας ''κυρία''..είναι η πληρωμή αυτή του δάσκαλου..που κάνει ένα επάγγελμα- λειτούργημα..όχι για να αποχτήσει παλάτια πλούτια και χρυσά..μα για να ανοίγει ορίζοντες..να προχωράει τους ανθρώπους. 

 ''στους δασκάλους μου με αγάπη'' - Σοφία Θεοδοσιάδη.. 
..............................................................................................................

1 σχόλιο:

  1. Σοφια μου δυο πραγματα σου λείπουν χιούμορ και
    Σοφια, κρημα κσι απο το
    Επώνυμο πρεπει να είσαι
    Προσφυγικής προελεύσεως..

    ΑπάντησηΔιαγραφή