14 Νοεμβρίου 2017

''στης λυγαριάς τ' ολόξερο κλαδί''......Σοφία Θεοδοσιάδη


Έπιασε μπόρα δυνατή στα ξαφνικά..χτυπoύν το τζάμι μου..
και στάζουνε οι στάλες απ' της λεύκας τα κλαδιά..
κι εσύ πουλάκι τρομαγμένο και μικρό.. 
ήρθες και στάθηκες επάνω στο κλαράκι της ελιάς του μπαλκονιού
και με κοιτάς..μέσα απ' το παραθύρι μου..κάτι μου ψιθυρίζεις..
 Μικρέ  κοκκινολαίμη καλοσώρισες..αηδόνι του Χεμώνα μου τραγούδα..
Τραγούδα για τις παγωμένες νύχτες που θα έρθουνε..
 τραγούδα για την Άνοιξη..που αδημονεί να επιστρέψει..
Κάθομαι σαν παιδί και σε κοιτώ..μου φέρνεις σκέψεις στο μυαλό..
μου διώχνεις τη μελαγχολία του καιρού του βροχερού.. 
με κάνεις να ξεχνώ πουλάκι μου και τα παράλογα που γίνονται τριγύρω μου..
και τους καιρούς τους χαλεπούς που μας σκορπούν..  
τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα..οι σαλτιμπάγκοι της πολιτικής..
στο τρυφερό..γλυκό κελάηδημά σου..
έρχονται και με συναντούν οι στίχοι του Ελύτη πως:

<< Αλλά με τις ξόβεργες μπορεί να πιάνεις πουλιά, 
 δεν πιάνεις ποτέ το κελαηδητό τους. 
Χρειάζεται η άλλη βέργα, της μαγείας, 
και ποιος μπορεί να την κατασκευάσει 
αν δεν του ’χει από μιας αρχής δοθεί;>>

Οδυσσέας Ελύτης
░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░░ ░ ░ ░ ░
Κι έπειτα πάλι οι στίχοι του Δροσίνη μου θυμίζουνε..
την πρόσχαρη επίσκεψη..που κάνεις στο μπαλκόνι μου..
κι είμαι παρούσα ..ζωντανή.. 
το ταπεινό σου το κελάηδημα και φέτος να ακούσω.. 
Νιώθω στ' αλήθεια τυχερή..που έχω ακόμα αντοχή..το χάρισμα..
τα κελαηδίσματα ν' ακούω..είμαι ακόμα ζωντανή..
δε νέκρωσε η ψυχή μου..επιθυμεί..και νοσταλγεί τις Άνοιξες..
που τα άλλα τα αληθινά τ' αηδόνια θε να ρθούνε..
καθώς εσένανε κοιτώ..ένα στιχάκι..
σιγανό τραγούδι αρχινώ:

Στης λυγαριάς τ' ολόξερο κλαδί
του Φθινοπώρου φτωχικό παιδί
ο καλογιάννος,πρόσχαρος προβάλλει,
με λόγια ταπεινά και σιγανά
Μικρός προφήτης, φτερωτός μηνά
την Άνοιξη, που θα γυρίσει πάλι. 

Γ.Δροσίνης.
 ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░ ░░ ░ ░ ░ ░

..................................................................................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου