13 Ιουλίου 2018

''τα Καλοκαίρια της ψυχής μου'' ..........


Ευλογημένος τόπος μου 
της μυρουδιάς της αγριοφλαμουριάς..
της μυρουδιάς της άγριας λεβάντας..
της μυρουδιάς  των αμπελιών και της συκιάς..
της μυρουδιάς απ' τα αγριοβατόμουρα..
της μυρουδιάς των σταφυλιών..
τα χρώματα που ζύμωσαν 
τα Καλοκαίρια της ψυχής μου..
ποτάμια..κάμποι καρπεροί..
φιλίες αγνές..δεμένες..χαραγμένες..
σκοινί ζωής..πατώντας το το χώμα της
πατρίδας που με βύζαξε..
πατρίδας που με ζύμωσε..
πατρίδας που στα σπλάχνα της 
δεμένη με κρατεί..
παιδιά ενός αλλιώτικου Θεού..
ο Λάκης και ο Νίκος και ο Κάκος μας
η Ευτυχία η Μάρθα..η Μαγδαληνή..
η Ελενίτσα..η Μοίρα ..η Σοφούλα..
η Γιώτα και η Δέσποινα..
η ιντριγκαδόρα μας Ραχήλ..
οι λιλιπούτειοι οι φίλοι μου..
τα αδέλφια μου..
των παιδικών μου χρόνων..

ρωτώ..αναλογίζομαι..πισογυρνώ..
στους ίσκιους απ' τα δέντρα 
που με θρέψαν..
τη γλύκα τη ζαχαρωτή απ' τα φραγκόσυκα..
τα τζάνερα ..τα κράνα..τις γκορτσιές..
Μαντάτα μου 'ρχονται από μακριά..
μηνύματα μου λένε..
το Καλοκαίρι ήρθε και εστάθηκε
 πάλι απάνω απ' τον τόπο μου
προσμένει τις λαλιές μας..
μεγάλωσαν οι φίλοι μου..
μεγάλωσα κι εγώ..
αραίωσαν και φύγανε..
μίκρυνε το τοπίο μας..
αλλάξανε οι δρόμοι..
καινούρια πρόσωπα στις γειτονιές..
μα οι μυρουδιές ολόϊδιες..
στις βόλτες  τις απογευματινές..
φωνές και γέλια και στριγγλιές..
η καλικούτσα ζωντανή..
να φτάσω εκείνα τα ψηλά
νοσταλγικά με προσκαλεί..
να ζωγραφίσω απ' την αρχή..
τα Καλοκαίρια της ψυχής μου..
να περπατήσω απ' την αρχή..
στα κακοτράχαλα λημέρια του χωριού..
τις γρατσουνιές μου να μη φοβηθώ..
να τραγουδήσω πέρα ν'ακουστεί..
να σκίσω τον αγέρα..
να ρθει ξανά να ενωθεί..
η ψιλή..αγνή..γλυκειά φωνή
της μάνας μου της λυγερής..
που φύτεψε στο στήθος μου
εκείνον τον αμάραντο
του τόπου που με γέννησε..
της όμορφης..ταλαίπωρης..
χιλιοβασανισμένης μου..της Θράκης μου..
της απέθαντης πατρίδας μου Ελλάδας ..
βασιλικός και δυόσμος ο αγέρας της..
στ' ασβεστωμένα σκαλοπάτια....

'' τα Καλοκαίρια της ψυχής μου''- Σοφίας Θεοδοσιάδη
............................................................................................................
!!!!!!!!!!!!!!!!!!
στη Φανή μου...
την υπέροχη μάνα μου...

...........................................................................................................


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου