10 Ιανουαρίου 2019

''φορείς ακόμα..το λερό σου το φουστάνι''..

art : Alla Tsank
Ιχνηλατώντας τη ζωή μου προχωρώ..
αρνούμαι παραμύθια να ακούω..
στο σαρκασμό των λόγων των ανίερων..
κωφεύω ως άπιστος Θωμάς..
τα δάχτυλα ζητώ να ακουμπώ..
επί τον τύπον πια των ύλων..
Χρόνια ζητιάνος..αναζητητής..
κείνον τον έναν έψαχνα να βρω..
να μοιάζει πατριώτης..και να είναι.. 
Λόγια σοφά στο μαξιλάρι μου..
ρήσεις τρανών μα και σοφών..
του μπάρμπα - Λια μου..του πατέρα μου
οι κουβέντες οι πρωτογενείς..οι ακριβές..
<< Ζητείται Πατριώτης >> εσαεί..
να συλλαβίσει το Εμείς..
εχθρός να γίνει το Εσείς..
μες στο μικρό αλωνάκι..
Κι εσύ στη μέση πάντα ..εσύ μικρέ λαέ..
που κρέμεσαι από χείλη ψεύτικα...
που πάντοτε σου τάζουνε..
και πάντα μένουνε ''υγρά''
και μουσκεμένα τα ταξίματα..
στα υπόγεια καταγώγια τους  
έπαψες να με βοηθάς..εαυτόν να βοηθάς..
σου λέγω και σου κρένω..αφυπνίσου..
Μικρή ήσουνα πάντοτε Πατρίδα μου γλυκειά..
και πάντα μου το γνώριζα
δε σ' εψαχνα για να σε βρω
επάνω σε παλάτια..
που ουρανοξύστες μοιάζανε 
μιας ξένης πολιτείας..
Μα προσπαθούσα να σε δώ σε μια αυλή 
γύρω απ' το σπίτι σου να είναι ''ασπρισμένη''..
στην άκρια της θάλασσας..
ανέμελα να μου χαμογελάς..
δίπλα απ' τ' ακρογιάλι..  
Έβαλες τα καλά σου πάλι σήμερα 
και βγήκες σαν την ''κόρη'' τη νοικοκυρά 
και τη φρεσκοπλυμένη..να υποδεχτείς 
γι άλλη μια φορά..σωτήρες προσκυνώντας..
εκειούς που σε πλανέψανε
καθώς σου φόρεσαν με μιας..
με μία μόνο κίνηση τραπεζική..
εκείνο το λερό σου το φουστάνι..
Πάψε λοιπόν να ''βαυκαλίζεσαι'' κόρη μικρή..
και μεγαλοκοπέλα.. 
θα σου ζητήσουνε πολλά ''προικιά'' 
για να σε ''ξεπουλήσουν''.. 
εκείνοι οι γαμπροί της συμφοράς..
που τα καπίκια σου τα λιγοστά..
από τις τσέπες σου αιώνες τώρα αρπάζουν..
Έχε τα μάτια σου ανοιχτά..σαν ψάχνεις σωτηρία
κοίτα καλά ..προσεχτικά..τα δώρα που σου φέρνουν..
και θυμήσου για άλλη μια φορά : 
 <<Φοβού τους Δαναούς και τους πολιτικούς..
φοβού τους ''δοσατζήδες'' >>.

 ''φορείς ακόμα.. το λερό σου το φουστάνι''  - Σοφία Θεοδοσιάδη.
................................................................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου