16 Ιουνίου 2019

⫷ σαν Δροσουλίτες ⫸


ana munoz reyes

Πάνω στην πρωινή μου θαλπωρή

όντας τρυπώνει ο αυγερινός
από το παραθύρι...
στο ατλαζένιο μεσοφόρι της ψυχής
έρχονται απροσκάλεστα..
οι ήρωές μου οι παλιοί..αθόρυβα
και με πολιορκούνε...........
Τον τόπο όπου εδιάλεξα να ονειρευτώ
τα μονοπάτια του με γνώριζαν καιρό ..
άσβηστα αποτυπώματα καδράρανε..
επάνω στις στροφές εκάστου δρόμου
τα επερπάτησα..εσκόνταψα..ανεδύθην..
σαν άλλος Οδυσσέας επλανιόμουνα θαρρείς
ψελλίζοντας ..μικρές - μικρές Ιθάκες 
όπου κι αν εβρισκόμουνα..
στον κήπο της ανάβασης
τον κήπο της ζωής μου αποζητούσα..
ο κήπος μου..στέκι ακριβό..στ' αγνάντεμα
εκεί που οι σκιές στο γλυκοχάραμα
στην πάχνη..στη δροσιά την πρωινή
σαν άλλοι Δροσουλίτες επανέρχονται..
αγαπημένοι μου ήρωες εγέρθητι..σιμώστε
τις μυρωδιές σας λεηλατούνε ανελέητα..
ζιζάνια στον κήπο μου φυτρώνουν...
Οι θύμησες θεριεύουνε
μακρύ  στημόνι της ζωής 
υφάδια στα κεντίδια μου του αργαλειού
ο ήλιος εξημέρωσε....
δε θέλω η ομίχλη να αραιώσει ..
ανάμεσα να τυλιχτώ..χειροφιλήματα σκιών..
με τ' ακροδάχτυλα απαλά..
τους Δροσουλίτες μου ν' αγγίξω..

 ⫷ σαν Δροσουλίτες ⫸ - Σοφίας Θεοδοσιάδη.
...........................................................................................................

Με τον όρο Δροσουλίτες είναι γνωστό ένα οπτικό φαινόμενο που παρατηρείται γύρω από το Φραγκοκάστελλο, στην περιοχή των Σφακίων, στη νότια Κρήτη. Παρατηρείται σχεδόν κάθε χρόνο μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου κατά τις πρωινές ώρες. Πρόκειται για κινούμενες σκιές που παρατηρούνται στον κάμπο του Φραγκοκάστελλου, από τις γύρω ορεινότερες περιοχές. Το όνομά τους έχει να κάνει με την εμφάνισή τους κατά τις πρωινές ώρες, μαζί με την πρωινή δροσιά. Η τοπική παράδοση συνδέει το φαινόμενο με τη φονική μάχη που διεξήχθη στην περιοχή τον Μάιο του 1828 ανάμεσα στους εξεγερμένους κατοίκους της περιοχής και σε τουρκικό στρατιωτικό σώμα. Οι πιο αποδεκτές επιστημονικά εξηγήσεις αποδίδουν το φαινόμενο σε αντικατοπτρισμό ή σε οφθαλμαπάτη.  
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου