3 Σεπτεμβρίου 2019

''ΜΥΡΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ''..


art: Dorina Costras
Πως με μεθάνε όντας γυρνώ
μες στα παλιά λημέρια
προσκυνητής στις γειτονιές
μπαχάρια ..εικόνες..αρωματικά.
αισθήσεων οι μύστες....
Μ' αρέσουνε τα μαγειρέματα..
σαν η καρδιά  βγαίνει γι αλήτεμα
στων ξενυχτιών τα βράδια
και γενικώς και ειδικώς 
εδέσματα γητευτικά...
στιχάκια μαγειρεύω ..
λέξεις ζυγίζω μες στη ζυγαριά
η ομηρία των λέξεων
το νου μου κυριεύει....

Λένε πως φτιάχνω σουτζουκάκια
με το κίμινο λαχταριστά 
μα απ' όλα μου τα μαγειρέματα 
το πιότερο απ' όλα αγαπώ
όταν σκορπίζω τα μπαχαρικά
στο μείγμα της καρδιάς μου..
κανέλλα δυόσμο και βασιλικό
η σάλτσα μου κρυμμένο να 'χει μυστικό
στο διαλεχτό βαζάκι.. 

Κι όταν οι οπώρες φθίνουν μα όχι το μυαλό
στις λαϊκές τις αγορές
στιχάκια στα παζάρια αγοράζω..
στου Αλ- Χαλίλι δεν ευρέθηκα
στους πάγκους ν' αγοράσω μπιχλιμπίδια
μα εθήτεψα στα πανηγύρια του χωριού
αρώματα αγόρασα ακριβά
στις μουσικές του κόσμου..

Στολίδια..μπιχλιμπίδια και διαμαντικά
στα χέρια τα δικά μου δεν ταιριάζουν
τράχεψαν τ' ακροδάχτυλα
στις φυλλωσιές σαν κρύβομουν
συλλέγοντας..προσκυνητής......
κίτρινα ηλιοτρόπια..
τα μαγιοβότανα..
στου ριγανόκαμπου τις αυλακιές
εμύρωσαν τα δάχτυλα
θάβοντας την ασχήμια...
σε άλλα  χέρια τα διαμάντια σεργιανούν..
σκιάζομαι στο αντίκρυσμα
την όρασή μου τη θαμπώνουν..
την τυφλώνουν.. 

Το κομποσκίνι που μου εχάρισες φορώ
η μνήμη μου δε μ' απατά
μες στα χωράφια στους ηλίανθους 
του μέλλοντός μου ξωτικό
ανίδωτο εσκόρπισες μυρωδικό
φοβούμαι μην το χάσω..
εράντισες..εμύρωσες 
τον ήχο της ψυχής μου..
Πόσο μ' αρέσουνε τα μαγειρέματα
θρέφουν το νου και το κορμί
λιπαίνουν τις ψυχές αγαπημένων...

''ΜΥΡΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ'' - Σοφίας Θεοδοσιάδη
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου