28 Μαΐου 2018

«’Σ σα ταφία»............


Μες στα σοκάκια των ψυχών..
γυναίκες και άντρες με λιβανωτά..
εγέμιζαν τα μνήματα..
κάθε που τ' Άγιου Πνεύματος 
ερχόντανε οι ζωντανοί..να φάνε και να πιούνε..με τους αποθαμένους..
ναι.. μην απορείς..με τους αποθαμένους..
απά στα μάρμαρα εστρώνανε
''γλέντι'' θαρρείς αποχαιρετισμού..
ψυχών και ζωντανών..έθιμο αυτό πανάρχαιο..
φερμένο απ' τις Πατρίδες...Πόντος..Ιστορία..
Άνθρωποι..ξεριζωμένοι ανθρώποι..
Μαλάκωνε η ψυχούλα τους..για να μπορεί να αντέχει..έθιμο τούτο ακριβό..
που χάνεται στα βάθη των αιώνων..
αδέλφια..φίλους και γονείς..
αφήσαν μες στα χώματα..
στα πάτρια εδάφη..και στα καινούρια χώματα..
ο θάνατος διάκριση δεν έκανε ποτές..
σκαρφίζεται..αναζητά.. επινοεί..
βρίσκει  τον τρόπο ο άνθρωπος
το θάνατο να αντέχει..
ποιός είδε πουλί μου ζωντανούς 
με τους αποθαμένους τους να τρώνε?
τρώμε μαζί τους μια μπουκιά..
την πείνα της ψυχής μας να χορτάσουμε..
τη νοσταλγία στις μορφές..κρασί να την επιούμε..
Τρέχουνε τα μάτια μου γλυκά νοσταλγικά..
στα μοιρολόγια τα γλυκά..
δεν μοιάζουνε της Μάνης μοιρολόγια..τούτα
τα τραγούδια τα γλυκά..της νόνας μου..
είναι τραγούδια αντάμωσης ψυχών..
χαϊδέματα στης μοίρας τη σκληράδα..
μορφή γλυκειά..σοφή της Πόντιας της νόνας μου
μορφή πονετικιά σαν Παναγιάς..
εικόνα που ανεξίτηλα στο νου μου εζωγραφίσθη..
Πάμε στο σπίτι Ροδαλένια μου..
ας τους αφήσουμε στις πλάκες από κα...
 για να αναπαυθούνε..
πενήντα μέρες ετριγύρναγαν ανάμεσα στη σκέψη μας..
επέρασε το Πάσχα πια..ανάμνηση θα γίνουν..
Γλυκά θα σε ονειρευτώ..απόψε εγώ..
νόνα μου λατρευτή..
να κλείνεις τη την πόρτα απ' τα μνήματα..
να αφήνεις τους αγαπημένους μας..
 στη μοναξιά του Παραδείσου..
τώρα πετρώνουν οι ψυχές..του χρόνου απ' την αρχή..
στης βύθισης της μοναξιάς..πορεία τους μοναχική..
που μοιάζει με τη μοναξιά..
των ζωντανών ...των νοσταλγούντων...

«Τ’ Αε Πνευμάτ’ επέναμε ’ς σα ταφία 
και έτρωγαμε με τ’ aπoθαμέντς.

 (Του Αγίου Πνεύματος πηγαίναμε στα νεκροταφεία 
και τρώγαμε με τους πεθαμένους.)

 «’Σ σα ταφία»... Σοφίας Θεοδοσιάδη
......................................................................................................................................


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου