22 Μαΐου 2023

↫στοιχισμένα πορτραίτα ↬



Καθώς η φαντασία σου εσμίλευε σεμνές συνωμοσίες

στην κάμαρή μου ετρύπωνες
με κοίταγες με βλέμμα παρακλητικό...
και ζήταες για να με ζωγραφίσεις...
Πορτραίτο να με κάνεις θέλησες..
σ' ακρυλικό με μουσαμά την Προσωπογραφία μου
μες στη δική σου κάμαρα να έχεις κρεμασμένη...
Έμαθες να τραβάς γραμμές και περιγράμματα..
Κι όλοι θαυμάζανε τα κάδρα σου...και σε χειροκροτούσαν...
Και δέχτηκα ...και σ' άφησα να με φωτογραφίσεις...
και να κοιτάς με προσοχή....τα μάτια και το στόμα. 

Mέρες μες στην δική σου κάμαρα την τέχνη σου
και τις καλύτερες τις τέμπερες...για μένανε βουτούσες.
Μα εδυσκολευόσουν το 'βλεπα ...
ίδια εμένα για να κάνεις....
Σου 'λειπεν η μυρωδιά μου,η αφή,κάτι λεπτό,
εμένα να θυμίζει...
Το 'ξερα ελλειπή πως είχες μόρφωση εις το αποτύπωμα ψυχών .
Γιατί ο δικός σου δάσκαλος...δεν μπόρεσε...
δε σου 'μαθε ψυχές ν' αποτυπώνεις....
Σάμπως και μπόρεσε κανένας δάσκαλος
ψυχή να ζωγραφίσει ?
Είν' οι ψυχές ..χιλιάδες περιστέρια άπιαστα...
πετούν κάθε λεπτό ελεύθερα ...
τους ουρανούς να διασχίσουν..μάχονται...
κι ελεύθερα τον ουρανό για κάδρο έχουν..

 Ξέρεις πόσες φορές ναυάγησε η ψυχή...
μέχρις εσύ το κάδρο να τελειώσεις ?
Άλλαξε χίλιες δυο μορφές...κι εσύ αποτύπωσες μονάχα ...
μια τόση δα στιγμούλα...εκαδράρισες...
στην έκθεση την πήγες και την έδειχνες...
και στη χοντρή την ξύλινη κορνίζα την ανάγλυφη
την περηφάνια σου την περισσή να πλαισιώνει.
όλοι να σε θαυμάζουν...που ήσουν τόσο δυνατός ...
εις της ζωγραφικής την τέχνη...
Σε άφησα ...δε θέλησα ...
προτίμησα να κρεμαστώ στον τοίχο σου σε στοίχιση ...
μιας έκθεσης ζωγραφικής...κι όλοι να σε θαυμάζουν...
που τόσο γελαστή ή και θλιβερή...
κατάφερες να με αποτυπώσεις...
Μα σε σένα εγώ ψιθυριστά θα σου το πω...θα στο ομολογήσω...
Σαν θες πορτρέτο αληθινό δικό μου για να κάνεις...
σκύψε και ώρες κοίταξε βαθιά μες στην ψυχή μου....
πάρε ξανά τις τέμπερες..
.και χρώματα που εκεί βαθιά θα βρεις...
αυτά και να της βάλεις....


↫ στοιχισμένα πορτραίτα ↬ - Δοκίμιον Λυρικόν- Σοφίας Θεοδοσιάδη

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου