3 Δεκεμβρίου 2015

Έμαθα τόσα πολλά αλλά Κάτι λείπει....

Θα έπρεπε καλύτερα να προσπαθήσω να πω τι μου έμαθαν οι 
συναντήσεις, οι αποχωρισμοί, οι ανακαλύψεις, οι εκθαμβωτικές λάμψεις και οι απογοητεύσεις για την ανακάλυψη και την διαμόρφωση του εαυτού μου, και πώς επηρέασαν την πορεία της ζωής μου.
Έτσι έμαθα ότι η ζωή δεν είναι παρά συναντήσεις και αποχωρισμοί, και ότι είναι στο χέρι μας να τους βιώνουμε αποδεχόμενοι να γίνουμε πιο υπεύθυνοι αντιμετωπίζοντάς τους.
Έμαθα επίσης ότι, κατά τη διάρκεια μιας ημέρας, υπάρχει πάντα το στοιχείο του απρόβλεπτου και επομένως είναι στο χέρι μου να μάθω να δέχομαι τα απίθανα δώρα ή και τους τις αδικίες που μπορεί να προκύψουν μέσα στην απεραντοσύνη μιας ημέρας.
Έμαθα φυσικά και να ζω στο παρόν, να πατάω καλά μέσα στη στιγμή, να μην μένω εγκλωβισμένος στο παρελθόν μου, ούτε να αφήνω να με κατακλύζουν οι προβολές ενός υπερβολικά ουτοπικού μέλλοντος.
Έμαθα μετά από πολύ καιρό να ευχαριστώ, κάθε πρωί, τη Ζωή για την παρουσία της μέσα μου και γύρω μου, για να την τιμώ όποτε μπορώ, να την σέβομαι σε κάθε περίσταση, να την ενεργοποιήσω με τις δυνατότητες και τα όρια που διαθέτω.
Έμαθα με δυσκολία να αγαπώ τον εαυτό μου, όχι με ναρκισσιστική ούτε με εγωκεντρική αγάπη (παρόλο που ο πειρασμός ήταν μεγάλος) αλλά με αγάπη γεμάτη με καλοσύνη, σεβασμό και ανεκτικότητα.
Έμαθα μετά από πολλές προσπάθειες και δισταγμούς να σέβομαι τον εαυτό μου, τολμώντας να πω όχι όταν έρχομαι αντιμέτωπος με ζητήματα που δεν ανταποκρίνονται στις δυνατότητές μου και στην ευαισθησία μου.
Έμαθα με μεγάλο ενθουσιασμό ότι η ομορφιά είναι παντού, στο πέταγμα ενός πουλιού, στην κίνηση ενός παιδιού που πάει να πιάσει μια πεταλούδα που φτερουγίζει ή ακόμα στο χαμόγελο ενός γέροντα που συναντώ στο διάβα μου.
Έμαθα με υπομονή ότι κανείς δεν γνωρίζει εκ των προτέρων πόσο διαρκεί ένας έρωτας και ότι κάθε ερωτική σχέση είναι μια σχέση με ρίσκο. Και πήρα το ρίσκο.
Έμαθα με μεγάλη μου έκπληξη ότι ο χρόνος επιταχύνεται με τα χρόνια που περνάνε και ότι είναι σημαντικό να μην προσθέσω χρόνια στη ζωή, αλλά ζωή στα χρόνια.
Έμαθα, παρά τη θέλησή μου, ότι ήξερα πολλά με το μυαλό μου και λίγα με την καρδιά μου.
Έμαθα ότι μπορούσα να τολμήσω να ζητήσω, αν ριψοκινδύνευα να παίρνω μια απάντηση όσο αποστερητική και απογοητευτική και να ήταν, ότι μπορούσα να δέχομαι πράγματα, χωρίς να αισθάνομαι υποχρεωμένος να ανταποδώσω, ότι μπορούσα να δίνω χωρίς να εισβάλλω στο χώρο του άλλου και να λέω όχι χωρίς να πληγώνω.
Έμαθα, χωρίς καν να προσπαθήσω, ότι είχα ανάγκες και ότι δεν έπρεπε να τις συγχέω με τις επιθυμίες μου.
Έμαθα με ανακούφιση ότι μπορούσα να ξεμάθω όλα τα άχρηστα πράγματα που με μπλόκαραν εδώ και χρόνια.
Έμαθα με χαρά να φυτεύω δέντρα, είναι το πιο ζωντανό δώρο που μπορώ να κάνω μέχρι να πεθάνω σε αυτόν τον υπέροχο πλανήτη που φιλοξένησε τους προγόνους μου, και κυρίως τους γονείς μου.
Έμαθα ήσυχα να δέχομαι τη σιωπή και να διαλογίζομαι για λίγα λεπτά κάθε μέρα ώστε να αφήνω στις δονήσεις του σύμπαντος την δυνατότητα να με φτάνουν και με εξημερώνουν λίγο ακόμα.

Ναι, έμαθα πολλά στη ζωή μου και όμως ψάχνω ακόμα το ουσιώδες.

 Jacques Salomé
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

ΖΑΚ SALOME

 Ο Ζακ Σαλομέ γεννήθηκε το 1935 στην Τουλούζη. Είναι ψυχοκοινωνιολόγος, πτυχιούχος της Κοινωνικής Ψυχιατρικής της Σχολής Ανωτάτων Κοινωνικών Επιστημών των Παρισίων. Επί 15 χρόνια διευθύνει το Κέντρο Κοινωνικής Ένταξης Νέων,  εργάστηκε ως καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Λίλλης, διηύθυνε επί 25 χρόνια το Κέντρο Διαμόρφωσης Ανθρωπίνων Σχέσεων «Η Ώριμη Ματιά» της Ντιζόν και κατόπιν το αντίστοιχο κέντρο στην πόλη Ρουσιγιόν της επαρχίας της Προβηγκίας. Είναι συγγραφεύς 35 και πλέον εργασιών και δοκιμίων πάνω στην ψυχολογία και στην κοινωνιολογία των σχέσεων, καθώς επίσης μυθιστοριογράφος και ποιητής. 

Απόφοιτος της Σχολής Ανωτάτων Σπουδών στις Κοινωνικές Επιστήμες,  ξεκίνησε την καριέρα του στην ειδική αγωγή (διευθυντής ενός κέντρου για νεαρούς παραβάτες) και στην εκπαίδευση ανθρώπινες σχέσεις. Έχει εκπαιδεύσει περισσότερους από 80.000 ανθρώπους κατά τη διάρκεια της ζωής του μέσω του Κέντρου για τα Ανθρώπινες Σχέσεις Γόνιμο Regard (1972 Quétigny - Ρουσιγιόν 1984) ίδρυσε. Δημιούργησε τη μέθοδο ESPERE (ειδική ενέργεια αποτελεί βασικό σχεσιακή οικολογία).


Αυτός προσπάθησε να θέσει τις βάσεις για καλύτερη επικοινωνία στο σχολείο με μικροσκοπικά, γνώσεις σχετικά με τη δυσκολία της διδασκαλίας και ανέπτυξε την ιδέα της  σχεσιακής - Σχολείο Χάρτη και πρότεινε μια μέθοδο για την εκμάθηση των κανόνων σχεσιακής υγιεινής σε όλη τη διδακτέα ύλη .
Ρεαλιστική η προσέγγιση του, που εξυπηρετείται από μια απλή και εικαστική έκφραση, κέρδισε την εύνοια του στο ευρύ κοινό, μεταξύ άλλων και σε συνέδρια και σεμινάρια κατάρτισης στις ανθρώπινες σχέσεις.
Έχει συγγράψει περισσότερα από εξήντα έργα για την επικοινωνία στο γάμο και την οικογένεια, συμπεριλαμβανομένων Μίλα μου, έχω πράγματα να σας πω και ποτέ μόνοι μαζί.
Κατείχε για 15 χρόνια  στην ψυχολογία περιοδικό. Συνεχίζει να δημοσιεύει άρθρα του σε διάφορα περιοδικά: Η παιδική ηλικία Shift, Ολοκληρωμένη Υγείας (Γαλλία), διπλής όψης, Παραγωγής Plus (Ελβετία), η κύρια Living, Ζώντας (Κεμπέκ).
Από το 1997, είναι επίσης αφιερωμένος στη γραφή μυθιστορημάτων  και ποίησης.
Πατέρας πέντε παιδιών, ζει στο Ρουσιγιόν στην Προβηγκία.  Άνθρωποι του στενού οικογενειακού κύκλου του, ιδιαίτερα τα παιδιά, έχουν εμπνεύσει σε μεγάλο βαθμό τα έργα του. Ένα από τα αγαπημένα χόμπι του είναι να φυτεύει δέντρα.
Είναι μέλος της επιτροπής χορηγία του Γαλλικού Συνασπισμού για τη δεκαετία για τον Πολιτισμό της Ειρήνης και της Μη-βίας. 

ΠΗΓΗ :WIKIPEDIA
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου