10 Δεκεμβρίου 2020

''η όψη της μητέρας μου''


Όσο ξεμάκραιναν οι μέρες του φευγιού..
εστένευε η ψυχή μου..η όψη της μητέρας μου 
επέρναε την πόρτα του Παράδεισου
έβγαινε απ' το αρχαίο κοιμητήρι του χωριού
πλανιόντανε ακόμα μες στις φυλλωσιές 
με το τσεμπέρι το λευκό
βαστώντας ..κουβαλώντας εις τους ώμους της
ραγισματιές..πληγές..τη μοναξιά..τον κάματο..
τον πόνο..το σκοτάδι
κι ύστερα κατηφόριζε..
εχάνονταν στα μνήματα μες στους αμάραντους..
θυμιάματα οι νότες της..
λιβάνια πα στα φύλλα της ψυχής μου..
έψαχνα τη σκια της στα λιθάλωνα..
να θάλλει μεσιτεύουσα την αντοχή μου εντός..
λες και δεν έζησε ποτές ετούτη η σκια..
την αποθέσανε στα χώματα τη μάνα μου 
την άφησαν να λιώνει?

Κι εμέ..
δε με ρωτήσανε εμέ..τις γλάστρες τα βασιλικά
και το λουλούδι της τον ''έρωτα''  
να πάρω απ' το πλατύσκαλο
μαζί της να τα θάψω..
να 'χει τις κρύες νύχτες συντροφιά
παρέα με τις σαύρες μοναχά..
στα παγωμένα μάρμαρα μην ξενυχτά..
που γράμματα δε φέρνει ο ταχυδρόμος την αυγούλα..
να 'ρχονται οι πεταλούδες να πετούν 
απάνω από το μνήμα της την Άνοιξη..
να μου θυμίζουνε τις μυρωδιές
που εσκόρπισε η ψυχή της στην ψυχή μου..
και να της τραγουδάω με βραχνή φωνή..
να μάθουν τι γυναίκα ήτανε αυτή..
λεύκα ψηλή στην ποταμιά..στης βάλτας το λιβάδι.

''η όψη της μητέρας μου'' - Σοφίας Θεοδοσιάδη
( Δοκίμιον Λυρικόν - για τη μητέρα μου - 
εις μνήμην για τα 3 χρόνια απουσίας)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου