26 Ιανουαρίου 2019

''στο δρόμο για τους ηλίανθους''..




 
 
Στο δρόμο για τους ηλίανθους..
περάσματα απαντούσα  φωτισμένα.
αλλόκοτες οι σκέψεις δίχτυ πλέκανε
με εκυριεύαν..καταηλιακού στου ίδρωτα
στους κάμπους τριγυρνώντας παιδιόθεν 
στα ηλιοχώραφα τα καρπερά..
μα και στου νου.....
των ηλιανθών μου τα λιβάδια..

Μιλούσα..μου μιλούσαν τα ηλιοτρόπια.
μου σιγοψιθυρίζαν μυστικά..
τον ήλιο έψαχναν μαζί μ' εμέ κι αυτά..
τα πέταλα ν' απλώσουν στις αχτίνες του
το φως του να χορτάσουν..να γευτούν..
Έσκυβα το κεφάλι  προχωρώντας..μονολόγαγα
μια εντροπή με εκυρίευε
για τις φωνές και για τα λόγια  τα σοφά
που μου έβαζαν στο στόμα.

 ''Δαιμονισμένο'''' λέγαν στο χωριό μου το μικρό..
τον άνθρωπο ,που άκουγε φωνές  μες στο κεφάλι..
Πως να τολμήσω να φωνάξω δυνατά 
εγώ λοιπόν..φωνές που μου μηνούσαν ? 
Κι όταν μεγάλωσα πολύ..ποτέ μου..
μα ποτέ δεν ξέχασα τα '''λόγια'' τα ψιθυριστά..
εκείνα των εικόνων του χωριού μου..

 
 
Κι έψαχνα να βρω..αν ανθίζαν όλα τα ηλιοτρόπια..
καθώς αλλάζαν οι καιροί ......
Τι να απογίναν άραγε αναρωτιόμουνα..
στης ''ξηρασίας''..στης ανομβρίας τον καιρό
στης αγραναύπασης τα μέρη?
Οι απαισιόδοξοι οι φίλοι μου....μου μήναγαν...
πως τώρα πια...
εκεί στην κόχη του μικρού αλωνιού..
δε σπέρνουν δεν καλλιεργούν πολλοί....
τα ''ηλιοτρόπια'' εκείνα....

Μονάχα να..απόμειναν θαρρώ.
κάτι σπορείς επίμονοι..με πείσμα στο κεφάλι..
φυτεύουν κάτι λίγα..μη χαθούν..
οι σπόροι απ' τη Γης..
εκεί στις άκριες..στα ''σύνορα''..
μα  ''άτυχα'' κι αυτά..
τρέχουνε απροσκάλεστα τα αγριόχορτα.. 
φυτρώνουνε όπου προλαβαίνουνε.
 επίμονα ζιζάνια ..καταστροφείς θαρρείς..

Μια αγωνία με ακολουθούσε από νωρίς. 
δεν έπαψε στιγμή..για να με παίρνει στο κατόπι.
στις αποσκευές μου συνεχώς την κουβαλώ...
αν θα προλάβουνε..αν θα τα καταφέρουνε.... 
αν τα κατάφεραν ποτές αυτά τα λιγοστά..
το κεφαλάκι τους να στρέψουνε στον ήλιο !!!!!!
Αλληγορώντας στη ζωή μου καρτερώ..
μήπως και τα χρυσά μου ηλιοτρόπια..
των ευχών μου τους ηλιανθούς..
ίσως τους απαντήσω...

  ''στο δρόμο για τους ηλίανθους'' - ( αλληγορικόν)
 Σοφίας Θεοδοσιάδη 
....................................................................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου