15 Ιουνίου 2019

''Στους κήπους των ψυχών''.....


Ζωγράφος : Χρήστος Μποκόρος




Αχνές μου θύμησες αλαργινές..προζύμι μου..
μαγιά στο πρόσφορο..ζυμάρι για συγχώριο..
είν' η αγάπη που το χέρι κράτησε σφιχτά..
με έφερε στους κήπους των ψυχών σας...
γλυκά επιστρέφω  στην εικόνα σου
μένω στο απορημένο βλέμμα μου..
πως μπόρεσες και σταύρωσες τα χέρια σου..
που οργώναν τη ζωή..
Εικόνες κινηματογραφικά..
περνούνε στην οθόνη της ψυχής μου...
Κάθε που εσουρούπωνε..στο τέλεμα
άλλης μιας μέρας απ' τον κάματο..
καθόσουν στο πλατύσκαλο..
αντίκρυ στο καμπαναριό της εκκλησιάς
το σπίτι εσυνόρευε στης Παναγιάς 
αρώματα να κλέβετε..μάνες εσείς..
από τη μάνα του Χριστού μας...
με το τσεμπέρι στα μαλλιά..
με την ποδιά στη μέση..
νοικοκυρές..ξωμάχοι ακούραστες..
στην ανηφορική στου Γολγοθά
νύφη και πεθερά...

 
Είσασταν νιες στο πρώτο συναπάντημα
στης προσφυγιάς ετούτο το χωριό..
μυρίζανε σαπούνι τα μαλλιά σας..
Ύστερα η κόμη ολόλευκη
μεσ τ' ασπρο το τσεμπέρι
σοφά..αθόρυβα διηγάται..μολογά..
στης βιοπάλης τις μυλόπετρες 
αλέστηκαν οι αντοχές..
αλέστηκαν οι ελπίδες..τα ονείρατα..
εβάρυνε το σώμα..
μα οι ψυχές σας κρύσταλλο ακριβό..
στολίζανε τα παραθύρια στο κωνάκι..
Παιχνίδι μου ' παιξε ένα κλικ
σε μια φωτογραφία της στιγμής..
στου χρόνου τ' αποτύπωμα..
το βλέμμα σας γυρεύω...
Δε σου αρέσαν τα μνημόσυνα τα τυπικά..
μανίτσα μου περήφανη..τις μυρωδιές ελάτρευες
 στις γλάστρες του μπαχτσέ σου..
Γι αυτό με άρωμα γαρδένιας θα σταθώ..
σήμερα που 'ναι των ψυχών
για να σας προσκυνήσω..
να ράνω και τον τάφο σας...
θυμίαμα..αγίασμα να μοιάζει..
Κι εγώ που γεύτηκα το θάνατο από κοντά
να στείλω χαιρετίσματα κι αραθυμιές
να τους τα πας..μάνα μου στοργική
στους άντρες που αγαπήσαμε..
εξεμακρένανε οι πεταλούδες τους..
στα απόμακρα του κήπου..

''Στους κήπους των ψυχών'' - Σοφίας Θεοδοσιάδη.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 «Σάββατο των Ψυχών»
Είναι η ημέρα, που σύμφωνα με τη λαϊκή δοξασία, οι ψυχές επιστρέφουν στον Κάτω Κόσμο, 

αφού κατά τη διάρκεια της πασχαλινής περιόδου κυκλοφορούσαν ελεύθερα πάνω στη γη. 
Κι εγώ περιδιαβαίνω νοερά.............
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου